A Playboy is csatlakozott egy mozgalomhoz, amit a Tesla és a SpaceX is meglépett.
A #DeleteFacebook mozgalomról van szó, aminek a lényege, hogy a közösségi oldal nem megfelelően védte a felhasználók adatait. Így a Cambridge Analytica nevű cég több millió profil adatához fért hozzá, amit politikai szereplőknek értékesítettek tovább, ezáltal manipulatív posztokon keresztűl befolyásolták a választókat. A mozgalom lényege tehát ebből ered.
Első nagyobb Facebook lelépés Elon Musk Teslája és SpaceX-e volt.
A Playboy részéről a lépés azért is volt érdekes - mármint az, hogy megszűnteti az oldalt - mert 2014 környékén azt nyilatkozták a férfi magazintól, hogy az egyik legjelentősebb platformjuk. Ezt a 25 milliós követőszám is alátámasztotta, viszont ennek ellenére és a mozgalom javára törölték oldalukat.
Mark Zuckerberg a közösségi oldal alapítója beismerte a Facebook tévedését. Nyilatkozatában elmondta, hogy az egyik legfontosabb feladatnak tekintik azt, hogy hasonló esetek ne forduljanak elő. Éppen ezért többek között a Facebookon elérhető applikációkat alaposabban átvizsgálják.