Néhány világsztár, aki az üzleti életben is verhetetlen

Nem mindegyik világsztár ül a babérjain és várja a megszámláhatatlan nullákat a forgatások, sikeres meccsek, vagy egyéb megjelenések után a számlájukra... Nézzük milyen érdekeltségei vannak a világ egyik legjobb focistájának Cristiano Ronaldónak, olyan híres színészeknek, mint George Clooney, vagy Jessica Alba, de szó esik a divatszakmában is eredményes egykori popénekesről Victoria Beckhamről.

 

 pexels-photo-288477.jpeg

 

George Clooney

 

A többszörös Oscar-díjas színész egy pár évvel ezelőtt a következőt nyilatkozta:

"Ha négy évvel ezelőtt valaki azt kérdezi tőlünk, hogy lesz-e valaha egy egymilliárd dollárt érő cégünk, nem hiszem, hogy igennel feleltünk volna"

A kérdés viszont adott, mégis hogyan valósult meg ez a nagyszerű üzlet ?

Clooney az egyik barátjával alapított egy tequila vállalatot 2013-ban. Miután a sorozatos sikeres üzleti döntések után a saját brandjük elkezdett tényezővé válni a piacon, akkor egy Londoni cég felkapta a fejét a márkára.

Az említett vállalat tőkereje megengedte, hogy érdemi tárgyalásokat folytassanak az amerikai színésszel, így végül az említett egymilliárd dolláros szerződésre George Clooney rábigyesztette az amúgy sem értéktelen aláírását és megkötetett az üzlet. 

 

writing-1149962_340_1.jpg

 

Victoria Beckham

 

 Victoria Beckhamről tudni lehet, hogy karrierje elején kevésbé volt kulcsfigurája a divatnak, annál inkább a Spice Girls csapatának. Az idő múlásával és elmondása szerint némi önkritikát gyakorolva ráébredt arra, hogy váltania kell munkáját illetően.

A 2000-es évek környékére jutott el szerelmi kapcsolatuk a sztárfocistával arra szintre, hogy összeházasodtak, gyermeket vállaltak, és az első brandjüket is ekkor kezdték elindítani.

A cég indulásának az elején még "csak" ruhákat tervezett, aztán szépen lassan belefolyt az üzleti életbe.

"Azóta rengeteget fejlődtem, és sokat tanultam az üzleti életről is, a csapatomnak olyan emberek a tagjai, akiktől sokat tanulhatok"

 

office-620822_340_1.jpg

 

Az első komolyabb kollekciójának a megtervezésére 2004-ben került sor és gőzerővel vette célba a divatszakmát. Innentől kezdve évről-évre vált egyre eredményesebb üzletasszonnyá az egykori popénekesnő.

Az említett ikonikus évszámok után talán a 2007-es év lehetett még ilyen számottevő , ha az üzleti oldalát nézzük Victoria életének, ugyanis a DVb márka kikerült az Egyesült Államok piacára, sőt! Elnyerte az Év vállalkozója és az Év nője díjat is. 

Így jutott el tehát Victoria Beckham a divatszakma felső krémjében, ahol mind a mai napig is előkelő helyeket foglal el érdekeltségeivel. Az elmúlt hetekben pedig azt lehetett olvasni, hogy a luxusdivatháza csatlakozik azokhoz a tervezőkhöz, akik lemondanak az egzotikus állatok bőréről...

"Jó ideje törekszünk arra, hogy termékeink etikus forrásból készüljenek és kisebb terhet rójanak a környezetre. Örömmel jelentjük be, hogy 2019-es őszi-téli konfekcióruháinkhoz nem használunk egzotikus állatok bőrét"- mesélte el a cég szóvivője

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Amazing day yesterday!! @lagalaxy Congratulations @davidbeckham and team DB! Kisses x VB

Victoria Beckham (@victoriabeckham) által megosztott bejegyzés,

 

Cristiano Ronaldo

 

Természetesen a bejegyzésben felsorolt összes sztárról elmondható, hogy a szponzorációkból és egyéb reklámtevékenységekből származó bevételek  is lényegesen erősítik a bevételeiket. A világklasszis focistánál, viszont ez kiemelkedő fontosságú tényező.

Vegyük csak példaként a facebookos 122.407.000 követőt, vagy az Insta profilján számolható 156M főt, akik kíváncsiak CR7 megosztásaira. A világ legnagyobb cégeinek is mélyen zsebbe kell nyúlnia, ha ez egyik legtöbb követővel rendelkező sportolót szeretnék viszontlátni az Instán a saját termékükkel.

Cristiano remek üzleti érzéke a sokszínűségében is megmutatkozik, hiszen nemrégiben tájékoztatta a követőit, hogy akár a saját szépségklinikájába is mehetnek március közepétől, ha elégedetlennek lennének a mostani kinézetükkel.

Ezenkívül a digitális világban még tovább erősítve a brandjét applikáció formájában is játszhatunk egy a nevével fémjelzett játékkal, vagy éppen lőhetünk egy selfiet is vele, egy erre külön fejlesztett appon keresztül, mintha találkoztunk volna az ötszörös aranylabdással.

Az érdekeltségei koránt sem merülnek ki ennyiben, hiszen a saját márkás termékei a takarótól kezdve a ruhákon át egészen a saját, egyedi illattal rendelkező parfümig szintén sok piacon köszön vissza és töretlen népszerűségnek örvend a rajongói körében. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

I'll be wearing my CR7 Fragrance this Valentine's Day...will you? @cristianoronaldo_fragrances

Cristiano Ronaldo (@cristiano) által megosztott bejegyzés,

 

Ahelyett, hogy külön cikksorozatot szentelnék vállalkozásinak egészen egyszerűen a saját hotelével zárom a sort, ami igazi kánaán lehet a fanatikusok számára. 

"Nagyon büszke és boldog vagyok, hogy megnyílt a Pestana CR7 szállodám Funchalban"

- büszkélkedett a jelenlegi Juventusos támadó néhány évvel ezelőtt a facebook oldalán

A hotelben a saját, eredetei mezein kívül a labdarugóról készült képek szintén elengedhetetlen díszítő elemét képezik a szobáknak és folyosóknak. A fürdőszobát a futball pályán is használatos gyep téglákkal fedték be. A golfozás, kaszinózás, vagy éppen csak a szimpla gyönyörködés a kilátásban, amit a tengerpart nyújt... Szinte mindegy is, egyikben sem érhet nagy csalódás. Ha pedig nem tudunk betelni Cristiano arcképeiből és mezeiből, akkor ellátogathatunk a közeli CR7 múzeumba is időtöltés gyanánt.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Business day �❤️

Cristiano Ronaldo (@cristiano) által megosztott bejegyzés,

 

Jessica Alba

 

"Ahonnan származom, ott a férfiaknak kellett lennie a családfenntartóknak. Édesanyám viszont azt mondta, hogy nincs erre semmi szükségünk és nem muszáj egy férfira támaszkodnunk. Többek között azt is megtanultam tőle, hogy hogyan legyek rámenősebb, így hamar elérkezett a pillanat, amikor elhatároztam, hogy pénzügyileg mindig is független leszek. Elkezdtem színészkedni már 12 évesen és megkeresni a saját pénzem. Maga volt a szabadság. "

- hangzik egy korábbi interjújából az ismert színésznőnek.

Megtudtuk tehát, hogy milyen motivációk vezettek oda, hogy Jessica ilyen fiatalon már a hivatásának élhetett, de hogyan is folyt bele az üzleti életbe? Elmondása szerint rengeteg egészségügyi problémája volt gyermekkorában, ami azt eredményezte, hogy magányosabb volt társainál és a kórházban tötött időszakok alatt barátjaitól is eltávolodott.

Ebből is adódik, hogy gyermekeit szeretné a legegészségtudatosabb módon nevelni, így az inspiráció adott volt. Az első gyermekének születését követő egy évben 2012-ben megalapította a The Honest Companyt, aminek a forgalmazott termékei a kommunikációjuk szerint mérgező anyagoktól mentes háztartási szerek és kozmetikumokban merülnek ki.

A termékeire vonatkozó kereslet a tudatos háziasszonyok körében vitathatatlan, ami számokban kifejezve nagyjából 1,7 millió dolláros cégértéket jelent.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yo

Jessica Alba (@jessicaalba) által megosztott bejegyzés,

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nwsroad.blog.hu/api/trackback/id/tr1214661331